علل شکست در کنکور

درباره ما

    مشاور ارشد کنکور روانشناسی
    مرکز تخصصی مشاوره داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد و دکتری روانشناسی و علوم تربیتی،معرفی بهترین منابع کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، منابع کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، منابع کارشناسی ارشد مشاوره، منابع کارشناسی ارشد علوم تربیتی،ارائه خدمات مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد روانشناسی،مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد مشاوره، مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد علوم تربیتی

موضوعات

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

تبلیغات

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 68
    کل نظرات کل نظرات : 2
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 480

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 57
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 91
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 3
    آي پي امروز آي پي امروز : 33
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 59
    بازدید ماه بازدید ماه : 3,445
    بازدید سال بازدید سال : 37,634
    بازدید کلی بازدید کلی : 481,759

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.129.63.114
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403

خبرنامه

    براي اطلاع از جدیدترین مطالب در خبر نامه سایت عضو شوید

آخرين ارسال هاي تالار گفتمان

موانع موفقیت

موانع موفقیت

هرفردي موفقيتهاي خويش را براساس يك مقياس نسبي مورد سنجش قرار مي دهد. مـوفـقـيـتـهاي كـوچـك بـرخي اشخاص درنظر برخي ديگر ممكن است بزرگ جلوه نمايد؛ اين كاملا بستگي بنوع تربيت، تحصيلات و شرايط مـوجود در زندگي شما دارد. تا زمانيكه به اهداف خود دست يافته و براي بهترين بودن سختكوشي مي كـنـيـد، فـردي موفق محسوب ميشويد. اين اصل مطلب است.

با اين حال افرادي نيز وجود دارند كه نمي توانـند به سطـح رضايت بخشي ازموفقيت دست يابند. ضعفهايشخصيتي و يـا خـصوصـيات از پـيـش تعيين شده زندگي آنها،مـوانـع اصـلي راه چنين انسانهايي بشمار مي رود. اگر در زندگي خـود شـرايـط دشـواري را تـجربه كرده ايد، نگاهي به اين صفات و موقعيت ها بيندازيد تا ببينيد در حال آماده نمودن خود براي شكستهاي بيشتر ميباشيد يا خير.


 

تاریخ ارسال پست: دوشنبه 12 خرداد 1393 ساعت: 16:55

اضطراب امتحان و راه‌هاي مقابله با آن

اضطراب امتحان و راه‌هاي مقابله با آن

 

اضطراب (Anxiety) به طور كلي عبارت از احساسي نافذ و ناخوشايند است كه با نشانه‌هايي از قبيل تنش، وحشت، دلهره و بيم و فاجعه اي در حال وقوع همراه است در مقابل ترس (Fear) واكنشي است كه نسبت به يك خطر حاضر و مشخص ديده مي‌شود. اضطراب واكنشي است كه نسبت به يك تهديد نامشخص و ناشناخته آشكار مي‌شود و مي‌تواند از كشمكش هاي دروني (Internal Conflicts)، احساس عدم امنيت (Insecurity Feeling) يا تكانش‌هاي ممنوعه (Forbidden Impulses)، ناشي شود. در هر دو حالت ترس و اضطراب امتحان (Test Anxiety)  نوعي اضطراب است كه همراه با ترس مربوط به عدم توانمندي در عملكرد مربوط به يك وظيفه آشكار مي‌شود. اين حالت نوعي از اضطراب عملكرد (Performance Anxiety) تلقي مي‌شود و به تمايل و آمادگي به مضطرب شدن اشاره دارد كه ناشي از عوامل مداخله كننده محيطي است (كريسني، 1999).

اضطراب تحصيلي چگونه ايجاد مي‌شود؟

ترس و اضطراب فراگيران بطور معمول از طريق وظايف آموزشي، معلمان و يا آموزشگاه شرطي شده و ياد گرفته مي‌شود. براي مثال سرزنش و توبيخ فراگير توسط معلم به دليل كيفيت ضعيف فعاليتهاي آموزشي فراگير، ممكن است اضطراب و ترس را در فرد آشكار سازد. در اين حالت فراگير بيقرار شده و دچار تنش مي‌گردد، عرق مي‌كند و ضربان قلب او افزايش مي‌يابد. اين حالت در صورت تكرار و شرطي شدن به ديگر موارد و حيطه هاي فعاليت آموزشي فرد كشانده مي‌شود. بر اين اساس مي‌توان انتظار داشت كه فراگير در شرايط مشابه پاسخ مشابهي را از خود بروز دهد كه در اين حالت مي‌توان رفتار توام با ترس و اضطراب را براي فراگير پيش بيني نمود. امتحان نيز به دليل ويژگي هاي خاص خود از جمله ارزيابي فعاليت آموزشي، محيط رسمي‌و خاص، محدوديت زماني و نظارت دقيق آموزشي بطور كلي براي فراگيران اضطراب زا است. افزون بر آن توانمنديهاي شناختي و عملي فراگيران با توجه به ميزان اضطراب موثر واقع شود.

 

 


تاریخ ارسال پست: شنبه 03 خرداد 1393 ساعت: 12:46
برچسب ها : ,,