چگونه مي توانستيم رتبه بهتري كسب كنيم؟

درباره ما

    مشاور ارشد کنکور روانشناسی
    مرکز تخصصی مشاوره داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد و دکتری روانشناسی و علوم تربیتی،معرفی بهترین منابع کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، منابع کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، منابع کارشناسی ارشد مشاوره، منابع کارشناسی ارشد علوم تربیتی،ارائه خدمات مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد روانشناسی،مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد مشاوره، مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد علوم تربیتی

موضوعات

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

تبلیغات

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 68
    کل نظرات کل نظرات : 2
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 480

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 10
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 309
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 3
    آي پي امروز آي پي امروز : 7
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 88
    بازدید ماه بازدید ماه : 1,982
    بازدید سال بازدید سال : 36,171
    بازدید کلی بازدید کلی : 480,296

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.138.199.50
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403

خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

آخرين ارسال هاي تالار گفتمان

چگونه مي توانستيم رتبه بهتري كسب كنيم؟

چگونه مي توانستيم رتبه بهتري كسب كنيم؟

 

 

امسال هم نتايج اوليه كنكور اعلام شد و مثل هرسال بعضي ها خوشحال و بعضي ها هم ناراحت هستند ، البته حتي رتبه سه رقمي ها هم ناراحت هستند و فكر مي كردند كه چه خوبتر بود دورقمي ياشايدم يك رقمي ميشدند! اما اگر بخواهيم به اين سوال يا آرزو نگاه دقيقتري داشته باشيم و يك پاسخ مفيد و كارآمد دهيم ، ارائه چه پاسخي مي تواند بهترين باشد؟ انچه كه مسلم است اينست كه ارائه يك پاسخ صحيح منجر به تشكيل يك الگوي جامع در افزايش رتبه آزمونها شده و حتي در مقطع آزمون كارشناسي ارشد هم مفيد و موثر است.

براي دريافت يك جواب خوب بهتر است ببينيم چه كساني مي توانند از ديدگاه خود به اين سوال پاسخ دهند.در ادامه با مطالعه و بررسي تك تك نظرات به يك جمع بندي خواهيم رسيد.

گروه هاي منتخب به شرح زير مي باشند:

نفرات برتر كنكور

مشاوران و برنامه ريزان تحصيلي

اساتيد و مدرسين كنكور

مديران مراكز آموزشي

اولياي دانشجویان موفق

نويسنده اين مقاله با همكاري جمعي از مشاوران و دوستان مرتبط با مركز برنامه ريزي مبدا پرسشنامه اي متناسب با اطلاعات و تجربيات هرگروه طراحي كرده و به صورت ملاقات هاي حضوري با دانشجویان خودمان و گروههاي مذكور مرتبط با مركز و يا از طريق تماس تلفني با ديگر عزيزان ،پاسخها را دريافت و جمع آوري كرده و درنهايت سرفصل و كليد واژه هاي مشترك جوابها را به صورت بخش بندي شده در اختيار شما خواننده عزيز قرار مي دهد .اميد است كه نتايج منتشره در اين مقاله براي ديگر كساني كه مي خواهند دركنكور سال آينده جزو رتبه هاي برتر باشند، مفيد واقع شود.

ديدگاه نفرات برتر كنكور:پس از بررسي پاسخهاي بدست آمده ،نتايج و سرفصلهاي اعلام شده از طرف اين عزيزان به شرح زير مي باشد.

همه برنامه ريزي درسي منحصر به فرد داشته اند

همه با انگيزه قوي و روشن در حال مطالعه بوده اند

همه در باره رشته دانشگاهي و ادامه تحصيل خود در تحصيلات تكميلي  مصمم هستند.

سرفصلهاي كنكور را زودتر تمام كرده بودند و چند بار فرصت كرده بودند كه درسهاي خود را دوره كنند.

در آزمونهاي آزمايشي به تناوب و يا منظم شركت مي كردند تا فاصله خود را با ديگران مورد ارزيابي قراردهند.

از منابع و كتابهاي متعدد كمك درسي استفاده مي كردند.

فهميدن و رسيدن به عمق مطالب درسي اصل با اهميت مطالعات آنها بوده است.

ساعات مطالعه دروس  زياد بود.

حل كردن مستمر تمرين و تست هميشه در برنامه هاي آنها وجود داشته است.

بعضي هايشان از چند منبع تدريس استفاده مي كردند.

ديدگاه مشاوران تحصيلي : هنگامي كه موضوع با مشاوران تحصيلي مطرح شد سرفصل ديدگاههاي آنها به شرح زير بود

برنامه ريزي فردي

آموزش و تفهيم دقيق و عميق مطالب درسي

مرور چند باره كتب و مفاهيم درسي

سنجش و ارزيابي تحصيلي

حمايت خانواده

حمايت و پشتيباني صحيح سيستم آموزشي

مصمم و مقيد بودن به اجراي برنامه هاي خود

پرهيز از فعاليت هايي كه تمركز دوران مطالعه فرد را بهم ميزند.

ايمان و اعتقاد به هدفي كه دارند و دلسرد نشدن از آن

ديدگاه اساتيد : دلايل كسب رتبه برتر از نظر اساتيد كنكور شامل ابعاد متعددي است كه سرفصل آن به شرح زير مي باشد

داوطلب بايد داراي پايه علمي قوي باشد.

ساختار اطلاعات علمي او در دروس از انسجام برخوردار باشد.

به مطالب توجه كرده و با پرسشهاي سركلاس حتما رفع اشكال نمايد.

در تمرين و فهم دروس از كلاس عقب نماند.

تمرين و تست از هر مبحث درسي سرلوحه مطالعه او باشد.

داراي زمان بندي صحيح نسبت به مطالعه دروس باشد.

براي دوره كردن خود خلاصه درس آماده كرده باشد.

ديدگاه مديران مراكز آموزشي : ازنظر مديراني كه در مركز آموزشي آنها دانش آموزان رتبه بالاي كنكور كسب كرده اند، عوامل زير در كسب اين رتبه موثر است

توجه و اهميت دادن به كيفيت تدريس.

رعايت نظم و مقررات آموزشي جهت استقرار فضاي آرام درطول مدت تحصيل .

ايجاد فضاي رقابت سالم ميان داوطلبان در كلاس درس.

استفاده از كادر آموزشي دلسوز نسبت به پيشرفت داوطلبان.

زمان بندي صحيح برنامه هاي آموزشي كلاسها.

مطابقت آزمونهاي سنجش و ارزيابي با طرح درسهاي كلاسها.

ارتباط موثر و سازنده اساتید، مشاوران و داوطلبان.

نظر اولياي رتبه های برتر:اوليا رتبه های برتر فرزندان خود را چنين توصيف مي كنند

داراي انگيزه قوي و مسئوليت پذير

روحيه پرتلاش و خستگي ناپذير

باايمان

صبور و آرام

علاقمند به كمك به ديگر داوطلبان


تاریخ ارسال پست: جمعه 02 خرداد 1393 ساعت: 15:08

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش